Monday, March 1, 2010

HARAP.

(Psst..Teringin cupcakes plak!)

Aku nyer appmt tadi actually kul 10.30 pagi. Oleh kerna ramai sgt org kena surgery, kita tunggu lagi 30 minit. Takpelah lama pon bagus gak sbb kali ni aku mmg nervous abis!!! Tatau lah kenapa. So bila aku nyer turn, si nurse show us into a room with 2 beds. Aku disuruh salin baju tido dan tanggalkan sume baju lah seperti biasa, aku dah paham dah..so time aku nyer turn, Ya'Allah jantung aku dup dup dup kuat weiii, mcm nak terkeluar. Slamat bila laki aku tanya dia bleh masuk sama tak, nurse ckp BOLEH!!! Aku kalo nervous mulut aku mmg takleh diam, lagi2 kalo ada org nak ajak berbualkan. Kita disambut oleh doctor tok yg dari awalnya kita nyer doctor lah. Happy jugak bila aku nampak dia tapi nervous masih blum hilang lagi.

Doctor ckp tak rasa sakit bila dia insert aku nyer eggs together-gether ngan sperm laki aku tu. Ada satu nurse ni masuk lah ngan tube yg sederhana panjangnyer.. (dlm hati aku berkata.. weii budak2.. menjadi lah kau eh. Doa aku supaya treatment ni berjalan ngan selamat tak putus2 lah. Sebelum doctor insert, dia ucapkan good luck kat kita. Even the nurses pon. Lega jugakan mendengar. Aku dapat rasa lah besi2 yg Doctor masukkan kat puni aku, tak lah sakit teramat, aku cepat2 grab tangan kanan laki aku, tapi apa yg aku rasa cuma jari ibu dia dahh. Aku pigang jari ibu dia tu kuat2, tersangat lah kuat sampai dia paksa lepaskan aku nyer tangan dan terasa tangan dia plak. Kita berpigang tangan lah sekuat2nya. Wahh seeeh.... tatau weii asal aku mcm rasa sedih tetiba. Airmata berlinang weii, laki aku pon cepat2 lap airmata aku yg tak putus2, dia berikan aku senyum, mcm signal lah all going to be ok. So dah masuk dah. ah SUDAH?? Tak rasa apa2 pon. So doctor adakan ultrasound lagi and actually aku ngan laki aku tak nampak satu benda pon tapi Doctor ensure lah that the eggs are still small. Phew. After that aku dibawa balik ke kamar dan harus lay down for 30 min. Berdoa. Doa. Doa. Sedih lagi.. haiz. Laki aku tanya asal aku nangis. Aku ckp lah aku nangis sbb happy. Dah dua telur dimasukkan balik ngan selamat nyer. Alhamdullillah. Doctor kasi nasihat aku tak seharusnya buat senaman. Aku jugak tak sepatutnya berbaring jer atau bersikap malas. (Mana aku malas kan, aysik bergerak kerja rumah ada ler.)

So my next appmt will be on 4 March. Doctor nak check if telur membesar tak. Ni yg buat aku takleh tido mlm ni! ok ok aku tak sepatutnya stress.

PS: Niari laki aku bayar sume bills for the whole treatment. Korang nak tau brapa dia terkopak hari ini??? 1129.33+78.20+183.81=??€€€. Kalo korang betol2 nak tau brapa total kosnyer, korang amek calcalator sendiri kira k, aku malas nak total up:) LOL. MMG lah sume ni insurance yg bayar tapi laki aku kena bayar dulu. Perit jugak kan. Diharapkan kita dengar berita terbaik pada hari Khamis:) Insya'Allah.

No comments:

Post a Comment